Přednášky
Lektorské přednášky
Cílem nabízených programů je výuka etických principů formováním pohledu dětí na důležité životní hodnoty a jejich vedení k prosociálnímu chování. Všechny programy mají časovou dotaci 2 vyučovací hodiny. K realizaci je vhodná multimediální učebna, případně učebna s dataprojektorem a PC, ve které je možné vytvořit kruh. Cena programu je 800 Kč + úhrada cestovních výloh lektora. Níže vidíte dostupné lektory a seznam programů, které nabízejí.
Drahoslava Stehlíková, DiS.
Program je zaměřen na výchovu mladé generace k
zodpovědnosti v intimním životě, v plánování
rodičovství a k úctě k lidskému životu. Podrobně
rozebírá problematiku početí, prenatálního vývoje a
nečekaného těhotenství. Na program navazuje
diskuze na dané téma s časovou dotací 1-2
vyučovacích hodin, které probíhají s odstupem 1-2
týdnů.
Prevence neplánovaných těhotenství a interrupcí
9. třída
Nejoblíbenější pořady a počítačové hry dospívajících – co s nimi dělají? Jak získat vládu nad televizí a
počítačem? Rizika internetu, chatu, facebooku – jak se jim bránit?Programy pro třetí a pátou třídu. Jejich posláním je
inspirovat žáky k pozitivnímu pohledu na sebe
sama, na život, na lidskou důstojnost, lásku,
manželství či partnerství a ukázat pozitivní význam
lidské sexuality ve vztahu lásky.
Moje cesta na svět a Moje cesta na svět plus
3.-5. třída
Tato lekce se zabývá obligátním adiktologickým
tématem – závislosti na kouření. Důraz je kladen
nejen na zdravotní důsledky a finanční náročnost na
zneužívání nikotinu, ale především hledání příčin a
nabídku hledání přínosnější životní cesty a
pozitivního trávení volného času. Součástí je také
trénink odmítání cigaret ve vrstevnické skupině
pomocí hraných scének.
Kouření – slepá ulička
6.-8. třída
Problémy a krize v životě není užitečné řešit
alkoholem. Je třeba už nyní hledat skutečné životní
hodnoty, které těžké chvíle pomohou překonat.
Obecným cílem lekce je předat informace o
zrádnosti kruhu závislosti a ukázat na rizika spojená
s pitím alkoholu z hlediska tělesného vývoje, ale i
zdravotních a sociálních důsledků.
Pít či nepít
7.-9. třída
Lekce předchází rizikovému chování v tématice
sexuálního chování, předčasného začátku
pohlavního života, náhodných známostí a
promiskuity. Záměrem první části lekce je pomoc při
vytváření žebříčku životních hodnot a zdravé
sebeúcty. Podpora zdravého a bezpečného způsobu
života a samostatného rozhodování. Druhá část
seznamuje s virem HPV, se třemi základními
formami prevence, ale také upevňuje zdravé
postoje v oblasti partnerských vztahů.
Tvůj život, tvá volba
9. třída
Lekce o viru HIV, způsobech nákazy, bezpečném
sexu a vztazích. Studenti jsou povzbuzeni k
zodpovědnosti za vztahy, které navazují, současně
otevírá pohled na realitu důsledků u těch, kteří
prevenci zanedbali.
Sex, AIDS, vztahy
8.-9. třída
Obecným záměrem lekce je upevnění zdravých
postojů v souvislosti s používáním moderních
komunikačních technologií, rozvoj kritického
myšlení a osvojení si pozitivních návyků v roli
uživatele internetu a televize. Mottem celé lekce je
„Víc než cokoliv jiného chraň svoje srdce, právě z něj
vychází život“. Žáci si mají chránit, na co se dívají a
kolik tomu věnují času.
Říše snů – televize, počítačové hry, internet
6.-7. třída
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se mezi
sebou lépe poznali, věděli navzájem o svých
zájmech a přednostech. Zaměřuje se na posílení
silných stránek každého žáka. Žáci jsou seznámeny s
ukazateli šikany, s tím, co šikana je a co není a jak
postupuje ve vztazích jako nemoc.
Šikana – nemoc vztahů
6.-9. třída
Staleté kořeny je program, který má za cíl
připomenout a oslavit 100 let od založení
Československa. Kým jako národ jsme? Jaká je naše
identita a kořeny? Všichni víme, že kořeny jsou
důležité. Stejně tak i národ potřebuje své kořeny a
bez svých kořenů hyne.
Staleté kořeny
4.-5. třída, 7.-9. třída
Program seznamuje žáky s obsahem a členěním Bible, historií a vývojem překladů, poukazuje
na český unikát Bible kralické a předkládá, jak si stojí Bible v současnosti.
Bible a člověk 21. století
9. třída
Seznámení s osobou Mistra Jana Husa v jeho nevšední podobě, s nejdůležitějšími fakty z Husova života,
jeho odkazem, hodnotami a přesahem do dnešní doby.
Hus, jak ho neznáte
8.-9. třída
Jedná se o vzdělávací program určený pro základní
a střední školy, v němž se studenti seznámí
zajímavou a moderní formou s životem J. A.
Komenského
Komenský 2020
8.-9. třída
Dospívat znamená učit se rozhodovat – o životním
stylu, o svých přátelích, o sobě. To vyvolává časté
konflikty s okolím. Co s tím?
Jak přežít s rodiči
6.-8. třída
Program se zabývá různými druhy předsudků.
Pomocí her a dotazníčků poukazuje na to, že každý
z nás s podobným přemýšlením občas zápasí
Rasizmus a xenofobie
7.-9. třída
Lze na svém charakteru pracovat stejně jako na
image? Jak? Co znamená být “in”?
Charakter nebo image
6.-8. třída
Lekce zaměřená na vztah k penězům. Jak peníze
mohou ovlivnit náš život, ale taky vnímáni potřeb
lidí kolem nás.
No money – no funny?
7.-9. třída
Klára Kouřilová
Obecným záměrem lekce je upevnění zdravých
postojů v souvislosti s používáním moderních
komunikačních technologií, rozvoj kritického
myšlení a osvojení si pozitivních návyků v roli
uživatele internetu a televize. Mottem celé lekce je
„Víc než cokoliv jiného chraň svoje srdce, právě z něj
vychází život“. Žáci si mají chránit, na co se dívají a
kolik tomu věnují času.
Říše snů – televize, počítačové hry, internet
5.-7. třída
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se dovedli k sobě vhodně chovat. Žáci tráví na internetu
významnou část svého času, téma je provází mapováním možných úskalí a motivuje k osobní reflexi a
tvořivému přístupu při „plavbě bezpečnou cestou“.
Interaktivně pracujeme s příčinami a důsledky základních forem kyberšikany. Důraz je kladen na
včasné předcházení rizikům kyberšikany. Žáci se
mohou během hraní scének vžít do role oběti různých forem kyberšikany.
Sedmero moří – rizika internetu a kyberšikana
3. - 4. třída
Tato lekce se zabývá obligátním adiktologickým
tématem – závislosti na kouření. Důraz je kladen
nejen na zdravotní důsledky a finanční náročnost na
zneužívání nikotinu, ale především hledání příčin a
nabídku hledání přínosnější životní cesty a
pozitivního trávení volného času. Součástí je také
trénink odmítání cigaret ve vrstevnické skupině
pomocí hraných scének.
Kouření – slepá ulička
5.-7. třída
Problémy a krize v životě není užitečné řešit
alkoholem. Je třeba už nyní hledat skutečné životní
hodnoty, které těžké chvíle pomohou překonat.
Obecným cílem lekce je předat informace o
zrádnosti kruhu závislosti a ukázat na rizika spojená
s pitím alkoholu z hlediska tělesného vývoje, ale i
zdravotních a sociálních důsledků.
Pít či nepít
6.-8. třída
Lekce předchází rizikovému chování v tématice
sexuálního chování, předčasného začátku
pohlavního života, náhodných známostí a
promiskuity. Záměrem první části lekce je pomoc při
vytváření žebříčku životních hodnot a zdravé
sebeúcty. Podpora zdravého a bezpečného způsobu
života a samostatného rozhodování. Druhá část
seznamuje s virem HPV, se třemi základními
formami prevence, ale také upevňuje zdravé
postoje v oblasti partnerských vztahů.
Tvůj život, tvá volba
9. třída, 1. a 2. SŠ
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se mezi
sebou lépe poznali, věděli navzájem o svých zájmech a přednostech. Zaměřuje se na posílení silných stránek každého žáka. Žáci jsou seznámeni s
ukazateli šikany, s tím, co šikana je a co není a jak
postupuje ve vztazích jako nemoc. Lekce klade důraz na to, že každý člověk je součástí nějakého kolektivu.
Šikana – nemoc vztahů
6.-7. třída
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se dovedli k sobě vhodně chovat. Lekce se věnuje praktickým krokům, jak předcházet chybám, jak si chybu
přiznat, omluvit se a jak ji napravit. Pracujeme se
školním řádem a zásadami etického chování. Žáci
jsou motivování ke společensky vhodnějším strategiím řešení konfliktu, než je fyzický útok, pomsta či
jiná forma agrese.
Dokážeš se omluvit?
3.-5. třída
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se mezi
sebou lépe poznali a stmelili kolektiv. Zaměřuje se
na posílení silných stránek každého žáka. Žáci jsou
seznámeny s ukazateli šikany, s tím, co šikana je a co
není a jak postupuje ve vztazích jako nemoc.
Jsme jedna parta
4.-6. třída
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se mezi
sebou lépe poznali, věděli navzájem o svých zájmech a přednostech. Interaktivní úkoly přinášejí inspirace k navazování a rozvíjení kamarádských
vztahů i mimo vyučování.
Kamarádi nerostou na stromě
1.-2. třída
Lekce je zaměřená na období dospívání, rozhodování o svém životním stylu, o svých přátelích, o sobě.
To vyvolává časté konflikty s okolím. Diskuze a tréning reakcí na konflikty s rodiči.
Jak přežít s rodiči
6.-8. třída
Program seznamuje žáky s obsahem a členěním Bible, historií a vývojem překladů, poukazuje
na český unikát Bible kralické a předkládá, jak si stojí Bible v současnosti.
Bible a člověk 21. století
6.-9. třída
Žáci se zábavnou formou seznámí s osobou Mistra
Jana Husa. Pomocí moderní prezentace (Prezi) se
dozví nejdůležitější a možná i překvapivá fakta z Husova života. Prostřednictvím diskusí či scének se žáci
seznámí s jeho životem a hodnotami, které mají přesah až do dnešní doby.
Tajemství husích stop
3.-5. třída